Naša istorija – 350 godina

350 godina istorije Saint-Gobain kompanije čine konstantne promene i unapređenja

  • XVII.
    -
    vek
  • XVIII.
    -
    vek
  • XIX.
    -
    vek
  • XX.
    -
    vek
  • XXI.
    -
    vek
XVII.

vek
Od kraljevske manufakture do industrijske proizvodnje
U vreme Lujeve vladavine, Kreljevksa fabrika razvila je revolucionarni novi način proizvodnje u kome je staklo stavljano na metalnu ploču. Najvažnije fabrika koja je proizvodila ogladala bila je otvorena u severoistočnom delu zemlje, u malom selu pod nazovom Saint-Gobain, odakle potiče ime kompanije.
1665
Važan datum
Oktobar 1665 Luj XIV potpisuje ukaz kojim zvanično osniva Parišku manufakturu stakla
XVIII.

vek
Era ubrzanog razvoja
U vreme svog osnivanja, fabrika ogledala ne samo što je profitirala od kreljevskih narudžbina, već je njen ključ uspeha bio i ubrzani rast popularnosti ogledala među građanima. Zahvaljujući tome, uspeh jedine fabrike tog tipa je bio zagarovantovan.
XIX.

vek
Razvoj tržišta stakla
Nakon pojavljivanja ozbiljnih konkurenata na međunarodnom tržištu, Saint-Gobain je razvio široki spektar hemijske industrije, čime je podržan razvoj fabrika stakla van Francuske. Proširujući arhitektonska rešenja koja kombinuju čelik I staklo, samo staklo je postalo građevinski material : Većina javnih objekata – železničkih stanica, izložbenih hala, plastenika, pokrivenih tržnica, skladišta je koristilo ovu tehniku.
XX.

vek
Industrijska revolucija I moderna vremena
XX vek je period raslojavanja : Saint-Gobain, koji je bio isključivo proizvođač ogledala u početku, proširuje svoju ponudu na sve proizvode koji imaju staklo kao osnovu.

Pojava automobilskog tržišta je predstavljala dopunu tradicionalnom građevinskom tržištu na kojem je SG poslovao, a dodatni razvoj proizvodnje je podstakla i pojava novih arhitektonskih rešenja kao što su kombinacije beton-staklo koje reflektuju svetlost.

Nakon Drugog svetskog rata Grupa je prošla kroz mnoga korporativna spajanja i akvizicije. Naredne godine su obeležili pojavljivanje vodećih lidera u industriji i ulaska grupe u trgovinu građevinskim materijalima, kao i širenje međunarodnog tržišta.

XXI.

vek
Svetsko poslovanje bogatije za 350 godina istorije
Razvoj održivih životnih okruženja je postala glavna strategija Saint-Gobaina kao I istovremeno širenje na međunarodna tržišta.